ក្ដី​ស្នេហា​នៃ​ស្ដេច​មួយ​អង្គ


ដោយ​ថ្ងៃ​នេះ​ត្រូវ​ជា​ថ្ងៃ​បូជា​ព្រះ​បរម​សព​នៃ ព្រះ​មហាបរម​រតនកោដ្ឋ​ នោះ ខ្ញុំ​សូម​ដាក់​បង្ហាញ​អត្ថបទ​មួយ​អំពី​រឿង​រ៉ាវ​ឯកជន​នៃ​មហាក្សត្រ​អង្គ​នេះ ។

*****

រូបថត​ឆ្នាំ ២០០៤

រូបថត​ឆ្នាំ ២០០៤

ក្រៅ​​ពី​រឿង​រ៉ាវ​នយោបាយ​ដែល​ព្រះអង្គ​បាន​ធ្វើ​ចំពោះ​ប្រទេស​ជាតិ​នោះ រឿង​រ៉ាវ​ឯកជន​របស់​ព្រះអង្គ​ក៏​ត្រូវ​បាន​គេ​ចាប់​អារម្មណ៍​ផង​ដែរ ជា​ពិសេស​រឿងរ៉ាវ​ទាក់ទង​និង​ជីវិត​ស្នេហា​របស់​ព្រះអង្គ​កាល​ពី​យុវវ័យ រហូត​ដល់​ពួក​អ្នកកាសែត​លោក​ខាង​លិច​បាន​ប្រសិទ្ធ​ព្រះ​នាម​ព្រះអង្គ​ថា «PlayBoy» ។

ជា​ក្សត្រ​មួយ​អង្គ​ដែល​មិន​ទាន់​បាន​បញ្ចប់​មធ្យម​ សិក្សា​នៅ​ឡើយ ព្រះ​អង្គ​ត្រូវ​បាន​លើក​ឲ្យ​ឡើង​សោយរាជ្យ​ដោយ ប្រទេស​បារាំង ។ ព្រះមហាក្សត្រ​អង្គ​នេះ គឺ​ជា​ក្សត្រ​ដែល​មាន​ព្រះជន្ម​វ័យក្មេង បន្ទាប់​ពី​ម្ចាស់ក្សត្រី អង្គម៉ី បុត្រី​ព្រះបាទ​ឧទយ​រាជា «អង្គ​ចន្ទ» ដែល​ប្រទេស​យួន​បាន​លើក​បន្តុប​ឲ្យ​ឡើង​សោយរាជ្យ កាលពី១០០ឆ្នាំមុន ខណៈ​ពេល​ដែល​ ប្រទេស​កម្ពុជា ស្ថិត​នៅ​ក្រោម​អាណាព្យាបាល​របស់​បរទេស ​ក្នុង​រយៈ​ពេល​ប្រមាណ​ជា​ជាង​មួយ​សតវត្ស​ចុង​ក្រោយនេះ ។

អគ្គទេសាភិបាល ​បារាំង​ប្រចាំ​នៅ​កម្ពុជា លោក​ Léon Tibaudeau បាន​ចាត់​ទុក​ក្សត្រ​វ័យ​ក្មេង​អង្គ​នេះ​ថា អាច​បញ្ជា​បាន​ដោយ​ស្រួល​ និង​ជា​ក្សត្រ​ដ៏​ត្រឹមត្រូវ​មួយ​ព្រះអង្គ​ខុស​ពី​ព្រះមហាក្សត្រ​មុន​ៗ ដែល​មាន​ស្រី​ស្នំ​រាប់​ពុំ​អស់ តែ​ក្ដី​សង្ឃឹម​នេះ​ហាក់​ដូច​ជា​ខុសស្រឡះ​នៅ​ពេល​ដែល​រាជ្យ​របស់​ព្រះអង្គ​ បាន​ចាប់​ផ្ដើម ។

គ្រាន់​តែ​សោយរាជ្យ​បាន​ប្រមាណ ៥ខែ សម្ដេច​ព្រះ នរោត្តម សីហនុ ពិត​ជា​ពុំ​អាច​ទប់​ព្រះទ័យ​មិន​ឲ្យ​ធ្លាក់​ក្នុង​អន្លង់​ស្នេហ៍ នាថ​ការិនី​របាំ​ព្រះ​រាជ្យ​ទ្រព្យ គឺ អ្នកនាង ផាត់ កាញ៉ុល បាន​នោះ​ទេ បើ​ទោះ​បី​ជា​ស្នេហា​មួយ​នេះ ត្រូវ​បាន​ជំទាស់​ដោយ អគ្គទេសាភិបាល​ប្រចាំ​​​កម្ពុជា Tibaudeau និង​ព្រះ​ អយ្យកោ សុធារស យ៉ាង​ណា​ក៏​ដោយ ។

ស្នេហា​ដែល​មាន​អាយុ​ប្រមាណ ​២​ឆ្នាំ ព្រះអង្គ​ទទួល​បាន​បុត្រ​ ២​ព្រះអង្គ គឺ​ ម្ចាស់ក្សត្រី​​​ព្រះរាម បុប្ផា​ទេវី នៅ​ឆ្នាំ១៩៤៣ និង ព្រះអង្គម្ចាស់ រណឫទ្ធិ នៅ​ឆ្នាំ១៩៤៤ ។ ម្ចាស់ក្សត្រី បុប្ផា​ទេវី បាន​រៀប អភិសេក​ជា​មួយ ព្រះអង្គម្ចាស់ ស៊ីសុវត្ថិ ជីវន្ត​មុនី​រក្ស ហើយ​ក្រោយ​មក​ក៏​បាន​លែង​លះ​គ្នា ដោយ ម្ចាស់ក្សត្រី បាន​មក​រៀប​អភិសេក​ជា​មួយ​លោក ខែក វណ្ឌី ។ ដោយ​ឡែក ព្រះអង្គម្ចាស់ រណឫទ្ធិ បាន​រៀបអភិសេក​ជា​មួយ កញ្ញា អេង ម៉ារី តែ​អភិសេក​មួយ​នេះ​ក៏​មិន​គង់វង្ស​ដែរ ដោយ​បច្ចុប្បន្ន​ព្រះអង្គ​មាន​មហេសី​វ័យ​ក្មេង​ម្នាក់​ទៀត គឺ អ្នក​ម្នាង អ៊ុក ផល្លា ។

ក្នុងឆ្នាំ១៩៤២ នេះ​ដែរ សម្ដេច​ព្រះ នរោត្តម សីហនុ បាន​ទាក់ទង​ជា​មួយ​ព្រះ​មាតុច្ឆា​បង្កើត​របស់​ខ្លួន គឺ ព្រះអង្គម្ចាស់ក្សត្រី ស៊ីសុវត្ថិ ពង្សសានមុនី បុត្រី​របស់​អតីត​ ព្រះមហាក្សត្រ ស៊ីសុវត្ថិ មុនីវង្ស ជា​មួយ​​និង​អ្នកម្នាង ឃុន ណាត ។ ដូច​គ្រា​មុន​ដែរ ស្នេហា​មួយ​នេះ​ត្រូវ​បាន​ជំទាស់​យ៉ាង​ដាច់​អហង្ការ​ពី​សំណាក់​ព្រះមាតា​ របស់​ទ្រង់ គឺ សម្ដេច​ព្រះមហាក្សត្រិយានី កុសមៈ និង​អគ្គទេសាភិបាល​បារាំង​ថ្មី​ប្រចាំ​កម្ពុជា លោក Georges Gauthier ។ តែ​ទោះ​បី​ជា​មាន​ការ​ជំទាស់ ពី​សំណាក់​ព្រះ​មាតា​របស់​ទ្រង់ និង​អគ្គទេសាភិបាល​បារាំង​ក្ដី ក៏​ព្រះអង្គ​នៅ​ប្រឹង​ជម្នះ​តស៊ូ​ចង់​រៀប​អភិសេក​ជា​មួយ ម្ចាស់ក្សត្រី ពង្សសានមុនី រហូត​ដល់​ព្រះអង្គ​គំរាម នឹង​ដាក់រាជ្យ​សម្បត្តិ​ដោយ​យក​​គំរូ​តាម ​ស្ដេច Edward VIII របស់​ចក្រភព​អង់គ្លេស ក្នុង​ការ​រៀបការ​ជា​មួយ​ស្ត្រី​មេម៉ាយ​ពីរ​ភ្លើង​ម្នាក់​ គឺ​អ្នកស្រី Sampson ដែរ​ជា​ជនជាតិ​អាមេរិក ។ ការ​លះ​បង់​ដ៏​ធំធេង​សម្រាប់​ស្នេហា​មួយ​របស់ ស្ដេច Edward VIII ត្រូវ​បាន​គេ​សើច​ចំអក​ពាសពេញ​ពិភពលោក។ ដោយ​ឡែក សម្ដេច សីហនុ វិញ ព្រះអង្គ​បាន​បរាជ័យ​ក្នុង​ការ​តស៊ូ​ដើម្បី​ស្នេហា​មួយ​នេះ។

រយៈពេល ៩ឆ្នាំ នៃ​ចំណង​ស្នេហា​ជា​មួយ ម្ចាស់ក្សត្រី ពង្សសានមុនី បាន​បន្សល់​ទុក​នូវ​បុត្រាបុត្រី​ចំនួន ៧ព្រះអង្គ គឺ ព្រះអង្គម្ចាស់ យុវនាថ, ព្រះអង្គម្ចាស់ ចក្រពង្ស, ព្រះអង្គម្ចាស់ វីរវង្ស, ព្រះអង្គម្ចាស់ ខេមានុរក្ស, ម្ចាស់ក្សត្រី សូរិយារង្សី, ម្ចាស់ក្សត្រី គន្ធបុប្ផា និង​ម្ចាស់ក្សត្រី បុទុមបុប្ផា ។ ក្នុង​ចំណោម​បុត្រា​បុត្រី​ទាំង ៧អង្គនេះ មាន​​តែ​ពីរ​ព្រះអង្គ​ប៉ុណ្ណោះ​ដែល​​នៅ​មាន​​ព្រះជន្ម​ គឺ ព្រះអង្គម្ចាស់ យុវនាថ និង​ព្រះអង្គម្ចាស់ ចក្សពង្ស ។ ឯ​បុត្រា​បុត្រី ៤អង្គ​ទៀត ត្រូវ​បាន​សម្លាប់​ក្នុង​របប​ខ្មែរ​ក្រហម​អស់​ទៅ​ហើយ ។ ម្ចាស់ក្សត្រី សូរិយារង្សី បាន​បន្សល់​ទុក​​នូវ​បុត្រា ១​អង្គ មាន​ព្រះជន្ម​រហូត​ដល់​សព្វ​ថ្ងៃនេះ គឺ ព្រះ​អង្គ​ម្ចាស់ នរោត្តម សូរិយារង្សី មីស្ហែល ។ ចំណែក​ឯ ម្ចាស់ក្សត្រី គន្ធបុប្ផា ទ្រង់​បាន​សោយ​ទិវង្គត​តាំង​ពី​មាន​ព្រះជន្ម ៤វស្សា ម​ក​ម្ល៉េះ​ដោយ​ជំងឺ គ្រុនឈាម ។

គួរ​រំលឹក​ថា ព្រះ​អយ្យកោ សុធារស របស់​សម្ដេច សីហនុ ចង់​ឲ្យ​ព្រះអង្គ​រៀប​អភិសេក​ជា​មួយ​ម្ចាស់ក្សត្រី​ជនជាតិ​ថៃ តែ​ដោយ​ឡែក អគ្គទេសាភិបាល​បារាំង​ប្រចាំ​នៅ​កម្ពុជា លោក Gauthier ចង់​ឲ្យ​សម្ដេច សីហនុ រៀបការ​ជា​មួយ​ កញ្ញា ជួន ជឿម ជា​ចៅ​ស្រី​បង្កើត​របស់​អតីត​នាយករដ្ឋមន្ត្រី ជួន ដ៏​ល្បីល្បាញ​ដែល​បាន​អុកឡុក​ស្ដេច​អស់​បី​ជំនាន់​មក​ហើយ។ លោក Gauthier បាន​ប្រៀប​ប្រដូច កញ្ញា ជួន ជឿម ទៅ​និង​ម្ចាស់ក្សត្រី ណាំផូង ព្រះ​មហេសី​ព្រះ​ចៅ បៅដាយ នៃ​ប្រទេស​យួន និង​បាន​ចាត់​ទុក​គ្រួសារ ជួន ជា​គ្រួសារ​ដែល​មាន​ការ​អប់រំ​​ខ្ពស់​ជាង​គេ​នៅ​ប្រទេស​កម្ពុជា ដោយ​ក្នុង​នោះ​មាន ជួន ជឿន វេជ្ជបណ្ឌិត​ដ៏​ល្បីល្បាញ ជួន ប្រសិទ្ធិ អ្នក​ការ​ទូត​ដ៏​ចំណាន និង ជួន មុំ គឺ​ជា​វិស្វករ​អាតូមិច ដូច​លោក គាត ឈន់ ដែរ ។ ប៉ុន្តែ​ជា​ការ​គួរ​ឲ្យ​សោកស្ដាយ​ដែល​សម្រស់​របស់​កញ្ញា ជួន ជឿម មិនអាច​ទាក់ទាញ​ចិត្ត សម្ដេច សីហនុ បាន​ទាល់​តែ​សោះ ហើយ​ការ​ប្រកែក​មិន​ទទួល​យក​កញ្ញា ជួន ជឿម មក​ធ្វើ​ជា​មហេសី វា​មាន​ន័យ​ស្មើ​និង​ការ​ប្រមាថ​ចំពោះ​គ្រួសារ​អភិជន​មួយ​នេះ​ផង​ដែរ ។

ប្រហែល​ជា​បញ្ហា​នេះ​ហើយ​បាន​ជា​ក្រោយ​មក ក្រុម​គ្រូសារ​ត្រកូល ជួន បាន​ក្លាយ​ជា​អ្នក​ប្រឆាំង​និង សម្ដេច សីហនុ យ៉ាង​ផ្កាប់​មុខ​តែ​ម្ដង ។ ក្នុង​នោះ ប៊ុន ច័ណ្ណម៉ុល មេ​ខ្មែរ​ឥស្សរៈ​ហាក់​ដូច​ជា​ចេញ​មុខ​ចេញ​មាត់​ជាងគេ ។ គ្រួសារ​ដ៏​មាន​ឥទ្ធិពល​នេះ​​បាន​ខក​ចិត្ត​ម្ដង​ហើយ​នៅ​ពេល​ដែល អាណាព្យាបាល​បារាំង​ បាន​លើក​សម្ដេច សីហនុ ឲ្យ​ឡើង សោយរាជ្យ​រំលង​បុត្រា​ច្បង​របស់​សព​ព្រះមហាក្សត្រ មុនីវង្ស គឺ​សម្ដេច​ក្រុម​ព្រះ ស៊ីសុវត្ថិ មុនីរ៉េត ដែល​មាន​មហេសី​ឈ្មោះ ប៉ុក វ៉ាណេ កូន​ស្រី​លោក ប៉ុក ហ៊ែល ជា​កូន​ប្រសា​​របស់​អតីត​នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី ជួន។

កញ្ញា ជួន ជឿម ក្រោយ​មក​បាន​រៀបការ​ជា​មួយ លោក ឈាន វ៉ម ដែល​ត្រូវ​បាន ​គណបក្ស​ប្រជាធិបតេយ្យ បោះ​ឆ្នោត​តែង​តាំង​ជា​នាយករដ្ឋមន្ត្រី​ជំនួស​ ព្រះ​អង្គ​ម្ចាស់ ស៊ីសុវត្ថិ យុត្តិវង្ស ជា​ជនជាតិ​ខ្មែរ​ដំបូង​គេ​ដែល​ទទួល​បាន​សញ្ញាប័ត្រ​បណ្ឌិត​គណិតវិទ្យា​ពី​ ប្រទេស​បារាំង តែ​ព្រះអង្គ​បាន​សោយ​ទិវង្គត​នៅ​ឆ្នាំ១៩៤៧ ក្នុង​ព្រះជន្ម ៣៥ព្រះ​វស្សា ដោយ​ជំងឺ​របេង និង​បាន​បន្សល់​ទុក​ព្រះជាយា​ជន​ជាតិ​បារាំង អ្នកម្នាង Dominique ឲ្យ​ក្លាយ​ទៅ​ជា​ស្ត្រី​មេម៉ាយ ។

នៅ​ក្នុង​ចន្លោះ​ឆ្នាំ១៩៤០ នេះ​ដែរ​ សម្ដេច សីហនុ ក៏​បាន​ទាក់ទង ស្នេហា​ជា​មួយ​ព្រះញាតិវង្ស ២ព្រះអង្គ​ផ្សេង​ទៀត គឺ​ម្ចាស់ក្សត្រី ស៊ីសុវត្ថិ មុនីកេសន ដែល​ជា​ព្រះ​មាតុច្ឆា​របស់​ព្រះអង្គ និង​ជា​មួយ​បងប្អូនជីដូនមួយ​របស់​ព្រះអង្គ គឺ​ម្ចាស់ក្សត្រី នរោត្តម នលក្ខណ៍ បុត្រី​ម្ចាស់ក្សត្រី កន្ថាវ៉េត បង​ស្រី​របស់​ ព្រះ​មហាក្សត្រី កុសមៈ ។ ម្ចាស់ក្សត្រី​ នល្ខណ៍ ដែល​ជា​ស្រ្តីមេម៉ាយ អតីត​ព្រះជាយា​របស់​ ព្រះអង្គម្ចាស់ នរោត្តម មគ្គរីវណ្ណ ប្រធាន​ពិធីការ​របស់​ព្រះបរមរាជវាំង ។ ស្នេហា​ជា​មួយ​ម្ចាស់​ក្សត្រី មុនីកេសន សម្ដេច សីហនុ ទទួល​បាន​បុត្រ​មួយ​ព្រះ​អង្គ គឺ​ព្រះអង្គ​ម្ចាស់ នរោត្តម នរៈទីប៉ោ ។ ក្នុង​ចំណោម​បុត្រ​ទាំង​អស់ នរៈទីប៉ោ ទ្រង់​កម្សត់​ជាង​គេ ព្រោះ​គ្រាន់​តែ​ប្រសូតិ​បាន​ប៉ុន្មាន​ម៉ោង​ មាតា​របស់​ទ្រង់​ក៏​បាន​លា​ចាក​លោក​នេះ​គួរ​ឲ្យ​រន្ធត់ ហើយ​ព្រះ​អង្គ ម្ចាស់​ផ្ទាល់​ត្រូវ​បាន​ខ្មែរក្រហម​សម្លាប់​ ពេល​ខ្មែរ​ក្រហម​ឡើង​កាន់កាប់​អំណាច​អំឡុង​ឆ្នាំ១៩៧៥ បើ​ទោះ​បី​ព្រះ​អង្គ​ជា​អ្នក​កុម្មុយនិស្ត​និយម​យ៉ាង​ណា​ក៏​ដោយ។ នេះ​ប្រហែល​ជា​ព្រះអង្គ​មាន​ការ​ប្រៀបធៀប ​លទ្ធិ​កុម្មុយនិស្ត​ចិន​ ដែល​ព្រះអង្គ​បាន​ទទួល​កា​អប់រំ​នៅ​ទី​នោះ និង​កុម្មុយនិស្ត​របស់​ខ្មែរក្រហម មាន​ការ​ខុស​គ្នា​ហើយ​មើល​ទៅ បាន​ជា​ខ្មែរក្រហម​សម្លាប់​ព្រះអង្គ ។

ចំណែក​ជីវិត​ស្នេហា​ជា​មួយ​ ម្ចាស់ក្សត្រី នលក្ខណ៍ ដែល សម្ដេច សីហនុ បាន​រៀប​អភិសេក​ជា​មួយ​នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ១៩៥៥ នោះ មិន​មាន​បុត្រា​បុត្រី​នោះ​ទេ ។

នៅក្នុងដំណើរទស្សនកិច្ចទៅកាន់ប្រទេសលាវក្នុងឆ្នាំ១៩៤៩ សម្រស់​របស់​យុវតី​លាវ​ម្នាក់ គឺ​នាង ម៉ានីវណ្ណ ផានីវង្ស បាន​ឆាប​យក​បេះដូង​របស់​ព្រះអង្គ​បាន​មួយ​រំពេច ។ ដោយ​សារ​ប្រពៃណី​លាវ​ដែល​តម្រូវ​ឲ្យ​មាន​ពិធី​រៀប​អភិសេក​នោះ សម្ដេច សីហនុ បាន​រៀប​អភិសេក​ជា​និមិត្តរូប​ជា​មួយ​យុវតី​លាវ​រូប​នេះ ដោយ​មាន​ការ​ចូល​រួម​ពី ព្រះ​មាតុច្ឆា​ព្រះអង្គ ម្ចាស់ក្សត្រី នរោត្តម រស្មីសុផាណា និង​ម្ចាស់ក្សត្រី នរោត្តម មុំកេតកញ្ញា ។ ចំណង​ស្នេហា​ជា​មួយ​ក្រមុំ​លាវ​នេះ បាន​ផ្ដល់​កំណើត​បុត្រី​ពីរ​ព្រះអង្គ គឺ​ម្ចាស់ក្សត្រី នរោត្តម សុជាតា និង​ម្ចាស់ក្សត្រី អារុណរស្មី ។ ម្ចាស់ក្សត្រី សុជាតា ត្រូវ​បាន​ខ្មែរ​ក្រហម​សម្លាប់​ ក្នុង​ការ​ចាប់​ខ្លួន​ជា​មួយ លោក ស៊ីសុវត្ថិ សិរីមតៈ នៅ​ក្រុង​ភ្នំពេញ ដោយ​ឡែក ម្ចាស់ក្សត្រី អារុណរស្មី បាន​ភៀស​ខ្លួន​ទៅ​កាន់ សហរដ្ឋអាមេរិក ជា​មួយ​ព្រះស្វាមី ដែល​ជា​បុត្រ​របស់ លោក សិរីមតៈ គឺ​​លោក ស៊ីសុវត្ថិ សេរីរ័ត្ន តែ​ក្រោយ​មក​ក៏​បាន​លែងលះ​គ្នា ហើយ ម្ចាស់ក្សត្រី បាន​ទៅ​រៀបការ​ជា​មួយ លោក កែវ ពុទ្ធិរស្មី ។

ចំណែក​ឯ​ ព្រះនាង ម៉ានីវណ្ណ ផានីវង្ស ​ក្រោយ​មក​បាន​ចូលរួម​ជាមួយ​និង លោក លន់ ណុល ដោយ​សារ​តែ​ខឹង​នឹង​ការបោះបង់​ចោល​ពី​សំណាក់ សម្ដេច សីហនុ ហើយ​ត្រូវ​បាន​ខ្មែរក្រហម​សម្លាប់​ផង​ដែរ ។

រូបថតឆ្នាំ ១៩៨៨

រូបថតឆ្នាំ ១៩៨៨

ស្នេហា​ចុង​ក្រោយ​​ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​ព្រះអង្គ​ឈប់​បន្ត​ផ្សង​ព្រេង​នឹង​ស្នេហា​បន្ត​ទៅ​ទៀត​នោះ ​គឺ​ជា​មួយ អ្នកម្នាង អ៊ុំ មុនីនាថ ឬ Paule-Monique Izzi ជា​បុត្រ​របស់ លោក Izzi ជន​ជាតិ​បារាំង​កាត់​អ៊ីតាលី និង​អ្នកស្រី ប៉ុម ពាង ។ លោក Izzi គឺ​ជា​មិត្ត​ម្នាក់​របស់ ព្រះបាទ សុរាម្រឹត ព្រះ​បិតា​សម្ដេច សីហនុ ហេតុ​ដូច្នោះ​ហើយ​ទើប​ធ្វើ​ឲ្យ​ព្រះអង្គ​បាន​ស្គាល់​កញ្ញា Monique យ៉ាង​ច្បាស់​តាំង​ពី​នៅ​កុមារ​មក​ម្ល៉េះ ក៏​ប៉ុន្តែ​សេចក្ដី​ស្នេហា​បាន​ឆាបឆេះ​ឡើង នៅ​ពេល​ដែល​មាន​ការ​ប្រលង​បវរកញ្ញា​នៅ ​វិទ្យាល័យ​ព្រះស៊ីសុវត្ថិ ដែល​ទ្រង់​បាន​ចូល​រួម​ក្នុង​ពិធី​នោះ ។

ម្ដាយ​កញ្ញា Monique អ្នកស្រី ប៉ុម ពាង ហាក់​ដូច​ជា​ស្ទាក់ស្ទើរ​ក្នុង​ការ​លើក​កូន​ស្រី​សំណព្វ​ចិត្ត​ឲ្យ​ធ្វើ​ជា​​មហេសី​នៃ សម្ដេច សីហនុ ព្រោះ​តែ​អ្នកស្រី​បាន​ចាត់​ទុក​ថា​ព្រះអង្គ​មាន​ចិត្ត​សាវ៉ា​ពេក​ក្នុង​រឿង​ស្នេហា​នេះ ។ ក៏​ប៉ុន្តែ នៅ​ទី​បំផុត​ព្រះអង្គ​បាន​សម្រេច​ជោគជ័យ​ក្នុង​ការ​តាម​ស្នេហ៍ កញ្ញា Monique និង​ក្រោយ​មក​បាន​រៀប​អភិសេក​ជា​មួយ​គ្នា​ដោយ កញ្ញា Monique ជា​ភរិយា​ទី​២ បន្ទាប់​ពី ម្ចាស់ក្សត្រី នលក្ខណ៍ ។

ចំណង​ស្នេហ៍​ជា​មួយ អ្នកម្នាង Monique ព្រះអង្គ​បាន​ទទួល​ចំណង​ដៃ​នូវ​បុត្រា ២​ព្រះអង្គ គឺ ព្រះ​អង្គ​ម្ចាស់ នរោត្តម សីហមុនី និង​ព្រះអង្គ​ម្ចាស់ នរិន្ទៈពង្ស ។ ព្រះ​អង្គ​ម្ចាស់ សីហមុនី ក្រោយ​មក​ត្រូវ បាន​ក្រុម​ប្រឹក្សា​ព្រះ​រាជបល្ល័ង្ក​បោះឆ្នោត​ជ្រើស​តាំង​ជា​ព្រះមហាក្សត្រ​ជំនួស​ព្រះបិតា​របស់​ទ្រង់​ ដែល​បាន​ដាក់​រាជ្យសម្បត្តិ​នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ ២០០៤ ។ ព្រះ​អង្គ​ជា​ក្សត្រ​ដែល​គ្មាន​មហិច្ឆតា​នយោបាយ និង​ជា​ក្សត្រ​ប្រកប​ដោយ​ទសពិធរាជធម៌ ។

មក​ដល់​ចំណុច​នេះ​ ប្រហែល​ជា​ត្រូវ​បរិយាយ​បន្តិច​ពី​ ព្រះអង្គម្ចាស់ នរិន្ទៈពង្ស បុត្រ​មួយ​អង្គ ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ ព្រះមហាវិរក្សត្រ ចុក​​ចាប់​ព្រះ​ឱរា​ជាងគេ​ក្នុង​ចំណោម​បុត្រា​បុត្រី​ទាំង ១៤អង្គ​ របស់​ទ្រង់ ។ ព្រះ​អង្គ​ម្ចាស់ នរិន្ទៈពង្ស ត្រូវ​បាន​បញ្ជូន​ឲ្យ​ទៅ​សិក្សា​នៅ​ សហភាពសូវៀត ដោយ​ឡែក​ ព្រះអង្គម្ចាស់ សីហមុនី ត្រូវ​បាន​បញ្ជូន​ទៅ​សិក្សា​នៅ ប្រទេស​ឆេកូស្លូវ៉ាគី និង​ក្រោយ​មក​បន្ត​ការ​សិក្សា​នៅ ប្រទេស​កូរ៉េ​ខាងជើង។ ខុស​ពី​ព្រះ​រៀម​របស់​ព្រះអង្គ​ដែល​បាន ការពារ​ព្រះ​បិតា​របស់​ខ្លួន ទ្រង់ នរិន្ទៈពង្ស នៅ​ខណៈ​ដែល​ ក្រុម​ខ្មែរ​ក្រហម ឡើង​កាន់​អំណាច​នៅ​ចន្លោះ​ឆ្នាំ ១៩៧៥ ដល់​ឆ្នាំ១៩៧៩ ដែល​ពួក​គេ​បាន​ឃុំឃាំង ព្រះមហាវីរៈក្សត្រ និង​ព្រះ​ញាតិវង្ស​មួយ​ចំនួន​នៅ​ក្នុង ព្រះបរមរាជវាំង ព្រះអង្គម្ចាស់ នរិន្ទៈពង្ស រួម​ជា​មួយ​បងប្អូន​ជីដូន​មួយ​របស់​ទ្រង់ គឺ​ព្រះអង្គម្ចាស់ ស៊ីសុវត្ថិ ចិត្រា ព្រះ​អនុជ​ព្រះអង្គម្ចាស់ ស៊ីសុវត្ថិ ធម្មិកោ និង​ជា​បុត្រា​ព្រះអង្គម្ចាស់ ស៊ីសុវត្ថិ មេថាវី និង​អ្នកម្នាង អ៊ុំ ណាណែត ឬ Anne Marie Izzi បង​ស្រី​បង្កើត​ អ្នកម្នាង Monique បាន​ក្លាយ​ជា​មនុស្ស​ដ៏​ស្និទ្ធស្នាល​នឹង ពួក​ខ្មែរក្រហម ហើយ​បាន​ក្លាយ​ជា​សត្រូវ​ស្លាប់​រស់​ជា​មួយ​ព្រះ​បិតា​ឯង ដោយ​រួម​គ្នា​ប្រមាថ​ការ​ដឹកនាំនៃ របប​សង្គម​រាស្រ្ត​និយម ថា​ជា​របប​សក្ដិភូមិ ព្រម​ទាំង​បាន​សម្លុត​គំរាម​កំហែង​ ព្រះញាតិវង្ស​មួយ​ចំនួន ដោយ​ទាំង​ពីរ​ព្រះអង្គ​បាន​លើក​តម្កើង​ការ​ដឹក​នាំ​របស់ ខ្មែរក្រហម​ ថា ត្រឹមត្រូវ​ដែល​អាច​លុប​បំបាត់​របប​មូលធន​និយម ដែល​បាន​ជិះ​ជាន់​វណ្ណៈ​កសិករ​កន្លង​មក ។

បន្ទាប់​ពី ប្រទេស​វៀតណាម បាន​ផ្ដួល​រំលំ​របប​ ខ្មែរក្រហម​ៗ បាន​ជម្លៀស សម្ដេច សីហនុ និង​ព្រះញាតិវង្ស​មួយ​ចំនួន​ទៅ​កាន់ ប្រទេសចិន ។ បើ​ទោះ​បី​ជា​មិត្តភ័ក្ដិ​ព្រះអង្គ លោក ម៉ៅ សេទុង និង​លោក ជូ អេនឡាយ បាន​ស្លាប់​ទៅ​ហើយ​ក្ដី ក៏​ក្រុម​អ្នក​ដឹក​នាំ​ ចិន ជាន់​ក្រោយ​នៅ​តែ​យក​ចិត្ត​ទុក​ដាក់ និង​ព្រះអង្គ​ជា​ពិសេស ឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី​ចិន តេង ស៊ាវពីង ដែល​ក្រោយ​មក​បាន​ក្លាយ​ជា​ ប្រធានាធិបតី កែ​ទម្រង់​ ចិន ដំបូង​គេ បាន​កសាង ព្រះដំណាក់ ដ៏​ស្កឹមស្កៃ​មួយ​នៅ​ ក្រុង​ប៉េកាំង ថ្វាយ​​ព្រះអង្គ និង​ព្រះញាតិវង្ស​សម្រាប់​គង់​នៅ ក៏​ប៉ុន្តែ សម្ដេច សីហនុ បាន​បដិសេធ ក្នុង​ការ​គង់​នៅ​ជា​មួយ ព្រះអង្គម្ចាស់ នរិន្ទៈពង្ស និង​ព្រះអង្គ​ម្ចាស់ ចិត្រា ដោយ​ព្រះអង្គ​ហាក់​ដូច​ជា​បាន​ដាក់​គំនាប​ដល់ ប្រទេស​ចិន ឲ្យ​ជ្រើសរើស​រវាង​ព្រះអង្គ និង​ព្រះអង្គ​ម្ចាស់​ទាំង​ពីរ ។ ដោយ​ជ្រើស​រើស​យក សម្ដេច សីហនុ ប្រទេស​ចិន បាន​បញ្ជូន​ព្រះអង្គ​ម្ចាស់​ទាំង​ពីរ​ឲ្យ​ស្នាក់​នៅ​កន្លែង​ផ្សេង និង​ក្រោយ​មក​ព្រះអង្គម្ចាស់​ទាំង​ពីរ​បាន​យាង​ទៅ​រស់​នៅ ប្រទេសបារាំង ។ ក្នុង​ការ​រស់​នៅ ​ប្រទេស​បារាំង​ ព្រះអង្គម្ចាស់ និរិន្ទៈពង្ស នៅ​តែ​បន្ត​បក​អាក្រាត និង​រិះគន់​ព្រះបិតា​ខ្លួន​យ៉ាង​ខ្លាំងក្លា​​ដដែល ហើយ​នៅ​ទី​នោះ​ ព្រះអង្គ​បាន​រៀបការ​ជា​មួយ​ស្ត្រី​ម្នាក់​ដោយ​ទទួល​បាន ចំណង​ដៃ​នូវ​ព្រះ​បុត្រី​ពីរ​ព្រះអង្គ ។

បន្ទាប់​ពី​ព្រះបិតា​ទ្រង់​បាន​គ្រង​រាជ្យសម្បត្តិ​ឡើង​វិញ​ជា​លើក​ទី ២ ក្នុង​ការ​យាង​មក​កាន់​ រាជវាំង​ភ្នំពេញ ម្ដងម្កាល ព្រះអង្គម្ចាស់ នរិន្ទៈពង្ស បាន​ទាក់ទង​ជា​មួយ​ស្ត្រី​បម្រើ​ការ​នៅ​ក្នុង​វាំង​ម្នាក់ ដោយ​ទទួល​បាន​បុត្រា​មួយ​អង្គ គឺ​ព្រះអង្គ​ម្ចាស់ នរោត្តម ដារ៉ាទីណូ ។ ព្រះអង្គ​បាន​សោយ​ទិវង្គត​នៅ​ ប្រទេសបារាំង ក្នុង​ចន្លោះ​ឆ្នាំ ២០០៣ ដោយ​ជំងឺ​គាំង​បេះដូង ហើយ​ព្រះ​សព​ត្រូវ​បាន​ព្រះរៀម​របស់​ទ្រង់ គឺ​ព្រះអង្គម្ចាស់ សីហមុនី ទៅ​ដង្ហែ​យក​មក​កាន់ រាជធានី​ភ្នំពេញ និង​បាន​ថ្វាយ​ព្រះភ្លើង​ដោយ​ព្រះបិតា​របស់​ទ្រង់ ។

នៅ​ក្នុង​ដំណើរ​ផ្សងព្រេង​ស្នេហា​ផ្សេង​ៗ​ទៀត នៃ​ ព្រះមហាវិរៈក្សត្រ ទ្រង់​បាន​ផ្សង​ព្រេង​ជា​មួយ​នារី​ស្អាត​ៗ ជា​ច្រើន ជា​ពិសេស​ជា​មួយ​អតីត​ស្រីស្នំ​ នៃ​ព្រះ​អយ្យកោ​ ខាង​មាតា​ គឺ​ព្រះបាទ មុនីវង្ស ក៏​ប៉ុន្តែ​មាន​តែ​នារី ៥​នាក់​ទេ ដែល​មាន​បុត្រា​បុត្រី​ជា​មួយ​ព្រះអង្គ ហើយ​រហូត​មក​ដល់​ពេល​នេះ ក្នុង​ចំណោម​បុត្រា​បុត្រី​ទាំង ១៤​អង្គ នៅ​មាន​ព្រះជន្ម​តែ ៦អង្គ​ប៉ុណ្ណោះ ៕

ក្រុម​ស្ត្​ភីលីពីន (មិន​ស្គាល់​ការ​បរិច្ឆេទ)

ក្រុម​ស្ត្រី​ហ្វីលីព្ពីន (មិន​ស្គាល់​ការ​បរិច្ឆេទ)

*****

(ដក​ស្រង់​ចេញ​ពី​សៀវភៅ​ព្រះ​រាជ​និពន្ធ​​ផ្ទាល់ «អនុស្សាវរីយ៍​ផ្អែមល្ហែម និង​ជូរចត់», «អ្នក​ទោស​ខ្មែរក្រហម» និង «កម្ពុជា​ក្នុង​ព្យុះ​សង្គ្រាម»)

About these ads

អំពី តា ម៉ាប់

ខ្មែរ​ម្នាក់​ដែល​រស់​ដើម្បី​ខ្មែរ ! A young Khmer with big ambition for his motherland!
This entry was posted in ស្ដេច and tagged , , , . Bookmark the permalink.

23 Responses to ក្ដី​ស្នេហា​នៃ​ស្ដេច​មួយ​អង្គ

  1. Kounila Keo និយាយថា៖

    I like the summary. Thanks a lot!

  2. Ravy និយាយថា៖

    មានពាក្យចចាមរាមជាច្រើនដែលទាក់ទងនឹងបុត្រារបស់ព្រះអង្គ គឺព្រះអង្គម្ចាស់នរិន្ទៈពង្ស។ ខ្លះថានេៅមានព្រះជន្ម ខ្លះថាអស់ហើយ តែឥឡូវឯកសារនេះបានបង្ហាញច្បាស់ហើយថាទ្រង់អស់ព្រះជន្មតាំងពីឆ្នាំ2003 ម្លេះ។
    តាម៉ាប់ ច្បាប់ដើមសៀវភេៅនេះជាភាសារជាតិ រឺអន្តរជាតិ?

    • តា ម៉ាប់ និយាយថា៖

      បែបច្រឡំ នរិន្ទៈពង្ស ជាមួយ នរ៉ាទីប៉ូ ហើយមើលទៅ ។ នរិន្ទៈពង្ស នរណាក៏ដឹង​ថា​សុគត​នៅ​ឆ្នាំ ២០០៣ ដែរ ។ សៀវភៅទាំងនេះជាភាសាខ្មែរ គេសរសេរចំណងជើងខ្មែរប៉ុណ្ណាប៉ុណ្ណីហើ្យណឹង ។

  3. Rith និយាយថា៖

    Comprehensive. Nice work!!!

  4. មាន​សង្ឃឹម និយាយថា៖

    អគុណសំរាប់ការចែករំលែក បងបាន share លើ wall របស់បងក្នុង Facebook មិននឹកស្មានថា មានមនុស្សជាច្រើនបានអាន និង ចូលចិត្តអត្ថបទនេះដូចជាបងដែរ ។ Goog job!!

  5. lundi និយាយថា៖

    ខ្ញុំគិតថាមានរឿងជាច្រើនដែលខ្ញុំដឹងមិនទាន់អស់។

  6. ilikeubabe និយាយថា៖

    That is a nice effort! It is a great text u’ve made. :)

  7. ស្រុកស្រែ និយាយថា៖

    អត្ថបទ​ធ្លាប់​បាន​អាន​ហើយ… តែរូបថតទី២ ស៊ីលុយម៉ង… ព្រោះអត់ដែលឃើញ… :-D

  8. sstthhss និយាយថា៖

    អរគុណដែលបានផ្សាយអត្ថបទដ៏កម្រមួយនេះ

  9. ប្រាក់ សុភី និយាយថា៖

    សូម​អគុណ​ចំពោះអត្ថបទមួយ​នេះ

  10. អាក្បាលធំ (@AKbalthom) និយាយថា៖

    សុំ​ដាក់​តំណ​មួយ ៖ សូម​ដាក់​ឲ្យ​ទាញ​យក​សៀវភៅ​​ដែល​និយាយ​អំពី​ពាក្យ​សម្រាប់​ប្រើ​ជាមួយ​រាជវង្ស ហៅថា​​ “ក្បួន​រាជសព្ទ” ដែល​មាន​ចំណងជើង​ពីដើម​ថា ក្បួន​រាជស័ព្ទ បាន​រៀបរៀង​ដាក់​ឲ្យ​ប្រើ​​តាំងពី​​ឆ្នាំ 1855 រហូត​មក​ដល់​ឆ្នាំ 1929 ទើប​យក​ទៅ​បោះពុម្ព​ដោយ​មាន​សេចក្ដី​វែង ដោយសារ​ប្រើ​អស់​​​ទើប​មក​ដល់​ឆ្នាំ 1941 ក៏​ចាប់​បោះពុម្ព​ម្ដងទៀត​ដោយ​សង្ខេប​យក​តែ​ពាក្យ​សំខាន់ៗ និង​តម្រៀប​តាម​ព្យញ្ជនៈ​​ដើម្បី​ងាយស្រួល​ចាំ។-សៀវភៅ ក្បួន​រាជសព្ទ (1944)
    http://akbalthom.blogspot.com/2013/01/book-khmer-royal-language.html

  11. សម្ផស្ស និយាយថា៖

    ល្អ​ណាស់​តើ​បាន​ឯក​សារ​ទាំង​នេះ​ពី​ណា​មក តាម៉ាប់​ ខ្ញុំ​អត់​ទាន់​អាន​ចប់​ទេ ។ ចាំ​មើល​មាន​ពេល​ទំនេរ​អាន​ឲ្យ​ចប់​តែ​ម្តង ។ :D

  12. សុភ័ក្ត្រ និយាយថា៖

    ខ្ញុំ​ថា​ព្រះ​សព​របស់​ព្រះ​អង្គ​ម្ចាស់ នរោត្ដម នរិន្ទ្រពង្ស ថ្វាយ​ព្រះ​ភ្លើង​នៅ​បារាំង​ទេ ទើប​ដង្ហែ​ព្រះ​អដ្ឋិ​មក​តម្កល់​ក្នុង​ចេតិយ​មួយ​ក្នុង​ព្រះ​បរម​រាជ​វាំង​បច្ចុប្បន្ន​នេះ

សាសង

Fill in your details below or click an icon to log in:

ឡូហ្កូ WordPress.com

អ្នក​កំពុង​បញ្ចេញ​មតិ​ដោយ​ប្រើ​គណនី WordPress.com របស់​អ្នក​។ Log Out / ផ្លាស់ប្តូរ )

រូបភាព​ពី Twitter

អ្នក​កំពុង​បញ្ចេញ​មតិ​ដោយ​ប្រើ​គណនី Twitter របស់​អ្នក​។ Log Out / ផ្លាស់ប្តូរ )

រូបថត Facebook

អ្នក​កំពុង​បញ្ចេញ​មតិ​ដោយ​ប្រើ​គណនី Facebook របស់​អ្នក​។ Log Out / ផ្លាស់ប្តូរ )

Google+ photo

អ្នក​កំពុង​បញ្ចេញ​មតិ​ដោយ​ប្រើ​គណនី Google+ របស់​អ្នក​។ Log Out / ផ្លាស់ប្តូរ )

កំពុង​ភ្ជាប់​ទៅ​កាន់ %s